Jak zrobić live na Tiktoku? Poradnik prowadzenia transmisji na żywo na Tiktok

Jak zrobić live na tiktoku?

Tiktok to platforma społecznościowa wyświetlająca głównie content wideo. Za pomocą jednego kliknięcia możesz prowadzić transmisje na żywo dla widzów z całego świata. Oprócz dobrej zabawy, zwiększenia zaangażowania swoich odbiorców, możesz również zmonetyzować swój content za pomocą giftów (prezentów) od widzów. Dowiedz się jak zrobić transmisje na tiktoku. Czytaj dalej!

Co to jest live na Tiktoku?

Platforma posiada rozwiązanie in-app o nazwie “Tiktok Live”. Pozwala twórcom internetowym na transmisję treści na żywo. Funkcja pozwala użytkownikom na interakcję z influencerem w czasie rzeczywistym. Tiktok umożliwia wysyłanie wirtualnych prezentów do osoby prowadzącej transmisję. Dzięki czemu w prosty sposób zmonetyzujesz swoje konto na tiktoku.

Kto może zrobić live na tiktoku?

Możliwość prowadzenia transmisji na żywo na tiktoku dostępne jest dla użytkowników spełniające następujące wymagania:

  • Twórca internetowy musi mieć przynajmniej 16 lat, aby prowadzić transmisje, w tym przypadku nie ma możliwości otrzymania prezentów.
  • Możliwość otrzymania giftów jest udostępniona dla pełnoletnich twórców.
  • Konto musi mieć minimum 1000 obserwujących.

Spełnienie wskazanych wymagań narzuconych przez platformę nie jest trudne dla osób aktywnie działających. Warto jednak zaznaczyć, że proszenie o darowiznę lub przesłanie pieniędzy narusza regulamin i może spowodować blokadę konta.

Jak zrobić live na Tiktok?

Streaming na Tiktoku to skuteczny sposób na reklamę Twojej marki, produktu lub usług. Robienie live to proces bardzo prosty i intuicyjny. Oto jak to należy zrobić:

  1. Włączamy aplikację Tiktok i naciskamy przycisk “+” – ten sam, który służy do nagrywania treści.
  2. Pod przyciskiem nagrywania Tiktoka, dostępne są cztery metody takie jak: Aparat, Szybkie, Nagrywanie i Live. Wybierz ten ostatni.
  3. Dodaj tytuł (maksymalnie 32 znaki) i obraz dla live. Odpowiednie treści pozwolą Ci uzyskać większy zasięg.
  4. Po przygotowaniu wszystkich treści naciśnij przycisk “Live”. Odpali się odliczanie, po tym czasie, Twoi obserwujący dostaną powiadomienie o relacji na żywo na Tiktoku.

Czy warto robić live na Tiktoku?

Zdecydowanie warto prowadzić live na Tiktoku. Platforma pozwala osiągnąć zadowalające zasięgi, co przy odpowiednim contencie przełoży się na wzrost sprzedaży w Twojej firmie. 

Live na TikToku to świetna okazja do nawiązania interakcji z użytkownikami, odpowiadania na ich pytania, a także prezentowania produktów lub usług na żywo. To sposób na zwiększenie zaangażowania klientów i budowanie lojalności wobec marki. Warto zaznaczyć, że obecnie na tej platformie nie ma jeszcze ogromnej konkurencji, tak jak w przypadku np. Google Ads lub Facebook Ads. 

Pamiętaj jednak o tym, że treści na Twojej transmisji powinny zostać dopracowane pod kątem wizualnym, dźwiękowym i contentowym. Nikt nie lubi nudnych treści. W przypadku dużej ilości użytkowników na pewno przyda się moderator, który zadba o to, aby na czacie nie pojawiały się treści obraźliwe i  wulgaryzmy.

Co zrobić, aby transmisja na żywo na Tiktoku była chętnie oglądana?

Aby być atrakcyjnym TikTokerem, warto dostarczać wartościową treść. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wyróżnić się w tym tłumie.

  • Zadbaj o scenerię: Odpowiednie tło, oświetlenie i rekwizyty mogą sprawić, że Twoje transmisje będą wyglądać profesjonalnie, nawet jeśli nagrywasz je w domu.
  • Zwróć uwagę na akustykę: Hałasy i niekontrolowane dźwięki mogą zakłócić odbiór filmu, więc pamiętaj o ciszy podczas wypowiedzi i tworzenia relacji.
  • Przygotuj się do wystąpienia: Planuj swoje wypowiedzi i unikaj spontanicznych kwestii. Poszukiwanie informacji w trakcie transmisji może zniekształcić cały efekt.
  • Opublikuj TikToka przed transmisją: Zwiększ swoją widownię, publikując zapowiedź transmisji przed emisją.
  • Ogranicz czas trwania: Optymalna długość transmisji powinna wynosić około 30 minut, aby nie znudzić widzów.
  • Podtrzymuj dyskusję: Odpowiadaj na pytania widzów i komentuj ich wiadomości, aby utrzymać interakcję.
  • Skorzystaj z moderatora komentarzy: Jeśli to możliwe, zaangażuj moderatora komentarzy, który pomoże Ci przefiltrować wszystkie treści i utrzymać porządek.
  • Dostosuj content do wieku Twojej grupy docelowej: Słownictwo i content powinien być inny w przypadku osób w wieku 50 lat lub 15 lat. 

Zapraszam również do zapoznania się z artykułem – jak zrobić duet na Tiktoku. Poznaj możliwości tej platformy i zbuduj konto o zadowalającym zasięgu. Jest to kanał dystrybucji w którym Twoja firma musi się pojawić!

Leave A Reply

  • kontakt@rocketbay.pl
  • 783 848 965